Wat vind jij het allerleukste aan 50+ te zijn? Op deze en 4 andere Wiftyvraagjes krijgen we zelden tot nooit dezelfde antwoorden. Steeds opnieuw pittige antwoorden die ons en andere Wifties inspireren. Ook onze Wifty Guest Hilde De Brandt (52) moest er ook aan geloven. Rechttoe, rechtaan.
1. Wat vind jij het allerleukste aan 50+ te zijn?
“I – finally – can walk under ladders. Megatof nummer van Joan Armatrading & zo voelt 50+. Het mag spannend zijn, er mogen onverwachte dingen gebeuren, ze mogen perfect zijn of onvolmaakt. We doen er wat mee. Zonder iets te moeten bewijzen. Want dat hoeft niet meer.”
2. Wat vind je er minder leuk aan?
“Naar bed willen voor middernacht. Toch ook maar nachtcrème aanbrengen. De uitdaging voortdurend om te gaan met je veranderende eigen zelf – dat is jonger ook zo, maar dan dans je er geheel vrijblijvend doorheen. Die naïviteit is er niet meer. Ik durf ze wel eens missen.”
3. Wat vind je van het gezegde ’50 is het nieuwe 30′?
“Hoeft helemaal niet voor mij. Vijftig is wat het is: wijsheid en relativeringsvermogen, bovenop alles wat je ook op 30 had: joy de vivre, creativiteit, ambitie om te leven.”
4. Welke droom heb je tegen je 60?
“Ik wil er eindelijk in slagen een hond fatsoenlijk op te voeden ;-).”
5. Welke raad geef jij aan ‘nieuwe’ 50-ers?
” Doe gewoon. Omarm het leven zoals je altijd hebt gedaan.”
Haar open brief naar Karel Van Eetvelt die we op Wifty.be als een van de eerste sites oppikte, publiceerde en ondersteunde.
Meer op haar eigen site: Taal voor Straks.
Wie is Hilde De Brandt?
“Schrijven: het is wat ik altijd heb gedaan.
Eerst als corrector: een bescheiden baantje bij toen nog de Vlaamse Uitgeversmaatschappij.
En dan al snel als eindredacteur De Standaard en regioredacteur Het Nieuwsblad.
De basis: een diploma Germaanse filologie en een passie voor taal.
Na 14 jaar stuurde het leven me een andere kant op. Een gelegenheid, vond ik, om bij te studeren.
Een opleiding ‘kunst- en cultuurmanagement’ maakte van mij een cultuurbeleidscoördinator en vervolgens een coach voor Vlaamse bibliotheken, cultuur- en gemeenschapscentra. Er volgden onderzoek en publicaties, vormingsdagen en events, communicatie-acties en campagnes.
Steeds meer raakte ik gefascineerd door de digitale omwenteling, vooral omdat ze tot creativiteit verplicht – in werk- en omgangsvormen, dus ook in taal.
Na ‘change management’ en ‘digitale marketing & communicatie’ ben ik klaar voor de uitdaging.
Reinventing communication: de taal vinden die verbindt. Meer op Taal voor Straks
0 Comments