Dominique is al 21 jaar samen met Steven, ze leerden elkaar kennen tijdens hun studies in Denemarken. Ze namen de gekende modezaak SKM in Aartselaar over en zorgden voor een nieuwe frisse wind. Ze hebben twee zonen, Jeff en Jules.

DOMINIQUE: “Ik heb Handelswetenschappen gestudeerd en nadien nog een MBI aan Vlerick (Master in marketing), ik heb altijd zin gehad om te ondernemen, te creëren en daarbij mensen mee te nemen in mijn verhaal. Na mijn studies werkte ik als marketeer en in de sales bij Danone en Unilever. Hier deed ik 10 jaar ervaring op in oa. het ontwikkelen van duurzame strategieën,  uitbouwen van sterke merken, negotiëren met de moeilijkste onderhandelaars en ook samenwerken met gepassioneerde collega’s. Deze ervaring gebruik ik nu nog dagdagelijks in mijn eigen bedrijf.

Naast SKM en de kids, zijn mijn hobby’s tennis, voetbal (passief en actief: jawel 😉), de natuur, etentje met vriendinnen. En gewoon genieten van een zalig boek in de tuin onder een zomerzonnetje, zonder GSM, zonder kids… Helemaal alleen tot rust kunnen komen. Zo laad ik mijn batterijen weer op!

Wat is je ervaring met Wifties?

“In de eerste plaats speelt leeftijd eigenlijk heel weinig een rol bij SKM. Bij ons gaat het vooral over welke stijl een klant graag draagt. Hoe zij/hij zich voelt en hoe we dit in een bepaalde kledingstijl tot leven kunnen laten komen. Zo hebben wij heel wat 50+ klanten die gewoon graag zichzelf willen zijn. Hun stijl en kleding die ze dragen moet een weerspiegeling zijn van hoe zij zichzelf voelen, hoe ze in het leven staan. Zij durven vaak veel meer dan de jongere dochters (of zonen). Zij komen vaker uit hun comfort zone, staan veel zelfzekerder in het leven en weten makkelijker wat ze willen. Zij twijfelen minder en maken sneller beslissingen. Soms zijn er uiteraard nog wel uitzonderingen en hen moeten we dan een extra duwtje in de rug geven. Maar dat doen onze stylistes als de beste. De stijlen die een 50+ graag draagt varieert uiteraard van klant tot klant: van heel uitgesproken outfits van Marc Cain en Liu Jo tot eerder sobere en degelijke Belgische modemerken zoals Xandres, Terre Bleue , Caroline Biss en Dame Blanche. Het leuke aan onze winkel is dat iedereen hier zijn goesting wel vindt tussen de meer dan 200 merken. En bovendien kunnen we de kledij meteen verstellen als dat nodig moest zijn, zodat onze klanten met een perfecte outfit naar huis kunnen. En dat wordt enorm geapprecieerd want onze klanten hebben vaak geen zin om thuis zelf nog broeken of jurken in te nemen. Onze klanten zijn veeleisend maar zo hebben we het graag want zo veeleisend als ze zijn, zo tevreden en loyaal zijn ze nadien. En daar doen we het toch voor.

Zijn er minpuntjes?

“Mijn minst leuke ervaring met Wifties: misschien soms iets té zelfzeker!” 😘

Welke plannen staan er op je agenda nu er terug meer kan?

“Onze plannen tijdens de Corona crisis zijn eigenlijk nooit gestopt. In tegendeel ik denk dat dankzij de Corona crisis we onszelf nog meer in vraag hebben gesteld dan vroeger. Als alles goed gaat en zijn normale gangetje ben je vaak geneigd om rustig verder te doen. Als je plotseling met obstakels wordt geconfronteerd begin je in de diepte te graven. Ben ik wel echt goed bezig? Zijn we wel klaar voor de toekomst? Dus ja, er liggen heel veel plannen op tafel: uitwerken van ons nieuw online platform, het inzetten van advanced analytics op onze data om onze klanten slimmer en efficiënter te bereiken. Wij hebben gegevens van meer dan 80.000 klanten en dat is dus een goudmijn aan informatie. Maar daarnaast willen we ook verder bouwen aan een sterk en zelfstandig team dat ons bijstaat in de verdere groei van ons bedrijf. En last but not least: een nieuwe bureau-ruimte voor Steven en mezelf. Na jaren geïnvesteerd te hebben in de vernieuwing en re-branding van onze winkel, is het eens tijd om ook onze retro bureaus op te frissen.

Wat is jouw geheim om gezond en gelukkig ouder te worden?

“Geen stress, geen gezeur, veel sporten en veel slapen. Ik kan oprecht zeggen dat ik een gelukkige 40+ er ben: ik ben ondernemer, run samen met mijn partner in crime een eigen bedrijf, heb 2 fantastische zonen die mij wakker houden en doen beseffen dat er nog veel meer in het leven is dan werken alleen. Geluk betekent voor mij: beseffen wat je hebt, ervan kunnen genieten en kunnen delen met je gezin en je familie. En af en toe een cavaatje erbij.

Welke raad heb je voor jongere vrouwen?

“Steel met je ogen! Leer van anderen en wees nooit te fier om je ego even langs de kant te zetten!”

 

OP DONDERDAG 14 OKTOBER ORGANISEREN WE EEN WIFTY TAKE OVER BIJ SKM in Aartselaar, een modezaak met meer dan 200 merken. Yep, we nemen de boel over, jullie zijn welkom vanaf 18 uur tot 21 uur en kunnen naar hartelust de winkel verkennen en kennis maken met de Try-Outfit. Je kan deelnemen aan een professionele Wifty Fotoshoot, onze fotograaf Jean Van Cleemput en Wifty styliste Nikki Van Rie zorgen voor een heuse ’strike a pose’ setting. En wie weet maakt jouw foto deel uit van onze volgende Wifty Campagne! En er is meer, je krijgt een drankje aangeboden, je kan iets eten in de foodcorner, en we stellen daar ook ons boek (Not So) Happy Single voor aan jullie, dat we natuurlijk met veel plezier signeren. Om iedereen genoeg aandacht te kunnen geven ontvangen we 75 gasten en vragen we je op voorhand in te schrijven. Dat kan door een e-mail te sturen naar wifty@wifty.be – dan krijg je van ons alle details.

Kom samen met een vriendin, je dochter, je moeder, je man, je vriend of je lover… 😘  

First we take SKM, than we take the world! 

 

SCHRIJF JE IN! WIFTY@WIFTY.BE