“Wie zijn nu eigenlijk die Wifties?” krijgen we vaak te horen. Wel, in onze nieuwe We Are Wifty campagne zie je vijftien 50+ vrouwen die met veel plezier voor de camera van fotograaf Evert Thiry poseerden. Ze zijn fan van WIFTY én van het leven na 50 en ze stellen zich met veel plezier voor. Hier zijn Michèle en Sabine:
MICHELE (54): “Momenteel zet ik mij in om maatschappelijke aandacht en aanvaarding voor Alopecia (haaruitval) te verhogen. ik ben zelf kaal geworden op 12 jarige leeftijd en dat is mijn levenstragedie geweest. Het bepaalde heel mijn leven en ik heb daardoor heel wat dingen die bij mij pastten, niet gedaan. Na 40 jaar kom ik tot de vaststelling dat er maatschappelijk niet veel veranderd is. En daar zou ik graag verandering in zien. Ik heb het helemaal aanvaard en sedert vorig jaar juni toon ik me ook zonder pruik. Ik voel mij daar goed bij en straal het ook uit. Ik wil graag tonen aan mijn lotgenotes dat het absoluut geen probleem vormt. Als je je er zelf goed bij voelt, dit ook toont, dan vindt iedereen dat geweldig. Ik ben bovendien heel gelukkig dat ik begonnen ben aan mijn opleiding designer van schoenen en handtassen, een droom die ik als ik jong was, heb opzij geschoven omdat ik mij helemaal niet lekker voelde met mezelf.
Het leukste aan 50+ is dat je jezelf beter leert kennen. En als ik niet voldoe aan het ‘normaal’ beeld van een 50plusser, omdat ik dingen doe die niet gebruikelijk zijn, dan zeg ik “What the hell“. Alleen ik weet wat mij gelukkig maakt. Please yourself, want niemand doet het in je plaats.
Voor alle 50 plussers: the world is not enough! Alles wat jij wilt, just do it. Niets is onmogelijk en dat vul jij volledig zelf in.”
* We Are Wifty campagne n°2 is een statement tegen alle vooroordelen, foute beeldvorming en misvattingen omtrent 50+ vrouwen. Check voor meer details en bekijk ook onze eerste We Are Wifty campagne: www.wifty.be/wearewifty2
Concept: Wifty – Foto: Evert Thiry – Make-up: Gina Van den Bergh – Artwork: Image Building