In het openingsartikel van de nieuwe Feeling schrijft journaliste Cathérine Ongenae een pleidooi voor de wijze rijpe vrouw. Naast oa Meryl Streep, Michelle Obama, Madonna en Gloria Steinem krijgt ook WIFTY álle respect.
Hélène: “Wij zijn de generatie discokikkers, punkers en new wavers. Onzichtbaar? Ik dacht het niet!”
“Het is geen toeval dat het net Madonna’s generatiegenoten zijn, haar fans van het eerste uur, die zich op allerlei manieren verzetten tegen de vooroordelen die ze ervaren nu ze zelf in de vijftig zijn. Sommigen zijn daar erg creatief en bijzonder baanbrekend in. Zo is er de online AbFab 50+ community Wifty van journalisten Hélène Van Herck en Ann Lemmens. Toen beide dames over de vijftig sprongen, herkenden ze zich niet in het beeld dat de wereld ophangt van rijpere vrouwen. Waar waren de rock-‘n-roll en de frivoliteit naartoe? … Dus lanceerden ze Wifty: een forum waarop het beeld van de fifty-something wordt gecorrigeerd.”
De rest van dit mooie pleidooi kan je lezen in Feeling, nu in de tijdschriftenwinkel!
helene@wifty.be
2 Comments
Sabine
R.E.S.P.E.C.T WIfty !!! Nogmaals eens het bewijs hoe goed jullie bezig zijn!!
cristin
hartverwarmend artikel.Zo herkenbaar (hoe onzichtbaar kan je zijn?!). Gelukkig zien we wel een trage kentering optreden en krijgen de grijze eminenties onder ons (ja, ik ben trots op mijn grijze haren) meer en meer erkenning.