Schermafdruk 2016-07-05 12.25.06
Zoals het vaak gaat met mensen uit de communicatiesector: na 3 mails  … niets. Tot nu. In een grote witte envelop zit het gloednieuwe nummer van PUB, het magazine voor iedereen die met communicatie, pr, publiciteit te maken heeft. En ja hoor, op blz 15 staan we:  ‘Turning 50, Looking 30, Feeling 20. 

Tekst:

Het fenomeen Wifty

Lente 2013: (telefoon) ‘Hé Hélène, Ann hier, terrasje volgende week op het middaguur om te brainstormen rondom het idee om ‘iets’ te doen rond vrouwen van 50?’

Hélène Van Herck en Ann Lemmens (beiden oa ex-Flair en met bakken media-ervaring in print, tv en digitaal ) zetten tijdens die bijzondere brainstorm op een bierviltje de krijtlijnen uit van een digitaal platform met de meest trefzekere en loepzuivere brandnaam www.wifty.be…. euh wat? Een naam waarin de reach, de community in vervat zit. Redelijk uniek in de mediawereld.

Women In their FIFTIES (Men In their FIFTIES), een duoblog als antwoord op de onbeantwoorde vragen en behoeften van een community die online niet meteen een plek vindt.

Wil jij als actieve jonge 50-plusser armzalig geassocieerd en geconfronteerd worden met het imago van oude besjes die met grijze haren afgebeeld worden of e-mails ontvangen met uitnodigingen voor seniorbeurzen en kortingbonnen voor incontinentieluiers en in het spanningsveld zitten van ‘langer werken’ maar “oud is out” op de arbeidsmarkt?

Neen dus en meer dan hoog tijd dat overheid, adverteerders, producenten, media, … en designers ook gaan focussen op de behoeften en wensen van +50 vrouwen en mannen en aan relevantie gaan denken. 

Het succes van Wifty (83% responsiviteit) is dan ook eenvoudig te verklaren doordat de founders Hélène en Ann overduidelijk de kaart trekken van relevantie-denken en doen! Positieve vibes, persoonlijke verhalen, Health met experten (natuurarts + menopauze-experte), jobs,… en dit vanuit hun gesmaakte AbFab-visie.

Wist je trouwens dat tegen 2020, 40% van de Belgische bevolking Wifty/Mifty zal zijn? De groep 50+ zal uit 3,5 miljoen consumenten bestaan. Belangrijk …?
Update Lente 2016: de Wifty-duoblog is ondertussen uitgebreid met een facebook-pagina en die gaat vandaag voorbij de 4.700 fans (van december 2015 tot juni 2016: +15%). Samen met de site hebben ze een maandelijks bereik van 140.000 surfers.

Naast het online platform zijn er tal van offline activiteiten: Wifty Talks (dating, erfenis, menopauze, netwerking, ..), Wifty Party (in Café Storm @ MAS Antwerpen met een line-up van DJ’s om U tegen te zeggen) zoals Zaki, Patrick Gypen, Sven Van Hees (I love Techno), Buscemi, John Van Looveren, e.a..

Turning 50 // Looking 30 // Feeling 20
Zo kun je de nieuwe lichting van 50-plussers het best samenvatten!

Contactadres: wifty@wifty.be
Check it out!
www.wifty.be
www.facebook.com/wiftyforwifties
www.facebook.com/miftyformifties
Twitter: https://twitter.com/WeAreWifty
@WeAreWifty

Beste marketeers, adverteerders en communicatie professionals, struikel je met het concept 50+ en weet je niet goed wat aan te vangen met beeld & taal omtrent 50+,  call us! 

wifty@wifty.be