50+ is geen trend maar realiteit. Waarom zien we niet nog meer 50+-vrouwen op covers van glossy en high-end magazines staan blinken?
Fashionspot.com bestudeerde worldwide zoveel mogelijk glossy magazines van 2017 en stelde onder meer vast dat het aantal covers met 50+ persoonlijkheden bedroevend laag uitvalt.
In 2016 stonden op 34 van de 679 covers die werden gereviewd vrouwen van 50, 60 en ouder. In 2017 waren het 39 van de 782. Uitgedrukt in percentage wordt dat slechts 5 procent. Niet goed, niet slecht. Maar hoe meer verschillende leeftijden gelijkmatig aan bod komen, hoe beter zeggen wij. Tijd dat uitgevers wakker worden.
Vijftigplussers zijn de grootste doelgroep! Vandaag en morgen. Wil je nu echt die groep blijven triggeren, aanspreken met jonge meisjes op de cover? Vergeet ook niet dat precies deze doelgroep nog lichtjes verslaafd is aan magazines. Hallo Marketing? Hallo Strategy? Hallo Business Developpers?
Dé ster die op de covers belandde (en dus goed blijkt voor de verkoopcijfers anders kiezen ze er niet voor) is Nicole Kidman. Zij werd 50 in juni. De Big Little Lies star haalde zes covers van grote edities zoals ELLE, Glamour, InStyle, Vogue Australia, W en LOVE.
Andere 50+-vrouwen die een glossy cover in 2017 waard waren:
- de plots overleden Carrie -Star Wars prinses Leila- Fisher kreeg een fantastisch tribute in Vanity Fair
- Meryl Streep op Vogue
- Hillary Clinton op Teen Vogue
- Dame Helen Mirren op Allure
- Kathleen Kennedy op ELLE U.S.,
- Madonna op Harper’s Bazaar U.S., Vogue Germany en Vogue Italia
- Sarah Jessica Parker, Julianne Moore en Julia Roberts op InStyle (respect. in januari, october en december)
- Björk op Dazed (zie foto bij artikel)
- Debbie Harry op Wonderland
- Cindy Crawford op Vogue Australia
- Lauren Hutton op Vogue Italia
Nog werk aan de winkel! Gelukkig is er in de Benelux nog Linda.
Lees meer op: Fashionspot.com